Arado Ar 234 Blitz(1944 - 1945) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arado Ar 234 Blitz бил единственият бомбардировач с реактивни двигатели, който участвал в бой през Втората Световна война и като такъв бележи преломен момент в историята на военната авиация. През 1940 година Луфтвафе изисквало от конструкционните фирми да направят проект за бърз разузнавателен самолет с реактивни двигатели. Следвала интензивна работа над този проект, която била в крайна сметка завършена с изработването на 18 прототипа с два турбореактивни двигателя Junkers Jumo 004 или с четири турбореактивни двигателя BMW 003. Освен това прототипите разполагали с възможността за използване на стартови ракетни мотори и монтирането на херметически кабини със система за катапултиране на пилота. Голям минус в проекта било използването на изхвърляща се количка с колела при излитане и изкарващи се от корпуса ски за приземяване. Четири самолета Arado Ar 234 Blitz били използвани от Sonderkommando Götz и поместени в близост на река Рейн, откъдето разузнавали съюзническите позиции в Европа и Британските острови от месец юли 1944 година. В крайна сметка комбинацията от изхвърляща се количка с колела и изкарващи се ски била сметната като крайно непрактична за боен самолет и затова вместо Ar 234 V3 да влезне в серийно производство, друг тип го заменил - Ar 234 B. Той използвал практическата система от три колела, които се прибирали в корпуса на самолета при излитане. След произвдоството на около двадесет предсерийни Ar 234 B-0 следвали 210 разузнавателни Ar 234 B-1, които имали добавени резервоари под крилата вместо бомби, и разузнавателни бомбардировачи Ar 234 B-2. Тези самолети били приети на въоръжение през месец септември 1944 година и до края на войната били допълнени само от 14 самолета тип Ar 234 C с укрепени крила, носещи четири турбореактивни мотори тип BMW 109-003A-1 с по 7,85 kN тяга всеки. Технически данни: Arado Ar 234 V3
Arado Ar 234 B-2
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arxion © 2014 |