Dornier Do 18

(1935 - 1945)

Dornier Do 18 бил конструиран като военноморски разузнавателен самолет със среден обхват с цел да замени остарялият Dornier Wal 33 като морски пощенски самолет за компанията Deutsche Lufthansa.

Първият от четерите прототипа полетял за пръв път през 1935 година. Само 6 от произведените 148 хидроплани били оставени на цивилните, другите били реквизирани от флота и от 1938 г. били във военна служба.

За военно предназначение били оборудвани версиите Do 18 D (общо 75 машини в три различни типа) с мотори Junkers Jumo 205D (600 к. с.). Следвала версията G, с възможност за ползване на помощни ракетни мотори при излитане, и шестместната тренировъчна версия H. Голяма част от самолетите Dornier Do 18 G били променени на морски спасителни самолети (означени като версия N)

Технически данни:

Dornier Do 18 G-1

Екипаж
4
Дължина
19,37 м
Височина
5,32 м
Разпереност
23,7 м
Маса (празен)
5980 кг
Маса (стартова)
10 800 кг
Мотор
2x Junkers Jumo 205D, 880 к. с.
Макс. скорост
267 км/ч
Практически таван
4200 м
Макс. полет
3500 км
Въоръжение
1 x 13 мм картечница
1x 20 мм оръдие,
100 кг бомби

Arxion © 2014