Dornier Do 335(1944 - 1945) |
|||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dornier Do 335 бил първият самолет с катапултираща се седалка. Освен това при катапултиране специални болтове експлоадирали и отделяли фюзелажа от опашката на самолета. Уникалният външен вид на самолета Dornier Do 335 се дължи на иновативната идея за използване на преден и заден двигател, поместени в един корпус. Изтребителят бил изключително компактен и бърз и първоначално бил произвеждан в две версии - с една или с две седалки. Първият му прототип полетял за пръв път през месец октомври 1943 година, като бил въоръжен с едно 30 мм и две 15 мм оръдия. Двигателите на самолета били Daimler-Benz DB 603 E-1 с изключителната мощност от 1800 к. с. всеки. В развитието на Do 335 се намесил Хитлер, като по негово изискване самолетът трябвало да може да изпълнява и подкрепяща роля за наземните сили. Това забавило проекта с 18 месеца. Така до падането на забода Оберпфафенхофен в ръцете на съюзниците през 1945 година само 37 изтребителя били готови (всички от версията с една седалка). При друго развитие на събитията, Dornier Do 335 би бил един много сериозен опонент за съюзническите ВВС. Технически данни: Dornier Do 335
|
|||||||||||||||||||||||
Arxion © 2014 |