Dornier Do 335

(1944 - 1945)

Dornier Do 335 бил първият самолет с катапултираща се седалка. Освен това при катапултиране специални болтове експлоадирали и отделяли фюзелажа от опашката на самолета.

Уникалният външен вид на самолета Dornier Do 335 се дължи на иновативната идея за използване на преден и заден двигател, поместени в един корпус. Изтребителят бил изключително компактен и бърз и първоначално бил произвеждан в две версии - с една или с две седалки. Първият му прототип полетял за пръв път през месец октомври 1943 година, като бил въоръжен с едно 30 мм и две 15 мм оръдия. Двигателите на самолета били Daimler-Benz DB 603 E-1 с изключителната мощност от 1800 к. с. всеки.

В развитието на Do 335 се намесил Хитлер, като по негово изискване самолетът трябвало да може да изпълнява и подкрепяща роля за наземните сили. Това забавило проекта с 18 месеца. Така до падането на забода Оберпфафенхофен в ръцете на съюзниците през 1945 година само 37 изтребителя били готови (всички от версията с една седалка). При друго развитие на събитията, Dornier Do 335 би бил един много сериозен опонент за съюзническите ВВС.

Технически данни:

Dornier Do 335

Екипаж
1
Дължина
13,85 м
Височина
4,55 м
Разпереност
13,8 м
Маса (празен)
5210 кг
Маса (стартова)
8590 кг
Мотор
2x DB 603 A, 1800 к. с.
Макс. скорост
765 км/ч
Практически таван
11 400 м
Макс. полет
1 160 км
Въоръжение
2x 20 мм оръдия
1x 30 мм оръдие,
1000 кг бомби

 

Arxion © 2014