Focke-Wulf Fw 189

(1938 - 1945)

Въпреки, че Luftwaffe били предимно тактически ориентирани, през цялата Втора Световна война те използвали само два типа тактически разузнавателни самолети. Единият от тях бил двукорпусният едноплощник Focke-Wulf Fw 189 Eule (Сова) с екипаж в прекомерно остъклената средна гондола.

Първият прототип полетял през 1938 година, във въоръжение бил приет чак през 1940 година. До тогава били произведени 16 прототипа, а след завеждането му в масово производство до края на войната били произведени още 848 самолета.

Освен основната версия Fw 189 А-1, произведени били още тип А-2 със сдвоени картечници, тренировъчен Fw 189 А-3 с две управления и тип А-4 за директна подкрепа на наземните сили с удебелена броня в долната част на корпуса и 20 мм оръдия в крилата (на мястото на картечниците при другите модели). Въпреки крехката си конструкция самолетът бързо се доказал в боевета на Източния фронт.

Освен тези основни версии, поне 30 броя от Fw 189 А-1 били променени в нощни изтребители. Освен малките промени по корпуса, в самолета било монтирано радио тип FuG 212 Lichtenstein C-1 с четири диполови антени, изпизащи през носа на Fw 189. Освен това горните картечници MG 81Z били заменени с фиксирано напред и нагоре стрелящо оръдие MG 151/15. Тези нощни изтребители били известни като Focke-Wulf Fw 189 Uhu.

Технически данни:

Focke-Wulf Fw 189 Eule A-2

Екипаж
3
Дължина
12,03 м
Височина
3,1 м
Разпереност
18,4 м
Маса (празен)
3245 кг
Маса (стартова)
4170 кг
Мотор
2x Argus As 410 A-1, 465 к. с.
Макс. скорост
350 км/ч
Практически таван
7300 м
Макс. полет
670 км
Въоръжение
2 x 7,92 мм картечници
2x сдвоени 7,92 мм картечници,
200 кг бомби

Focke-Wulf Fw 189 Uhu A-1

Екипаж
3
Дължина
12,03 м
Височина
3,1 м
Разпереност
18,4 м
Маса (празен)
3245 кг
Маса (стартова)
4170 кг
Мотор
2x Argus As 410 A-1, 465 к. с.
Макс. скорост
350 км/ч
Практически таван
7300 м
Макс. полет
670 км
Въоръжение
2 x 7,92 мм картечници
1x 15 мм оръдие, 1x сдвоена 7,92 мм картечница,
200 кг бомби


Arxion © 2014