Gotha Go 229

(1944 - 1945)

Gotha Go 229 бил първият самолет с реактивни двигатели тип "летящо крило". В историята на авиацията той заслужава специално място заедно с реактивните самолети Me 262 и Me 163, тъй като бележи преломен момент в историята на самолетостроенето.

Концепцията за самолет тип "летящо крило" била обмисляна в Германия още през 20-те години на 20-ти век, по-късно била обмисляна от Александър Липиш и била усъвършенствана в плановете на братя Хортън. В края на 30-те били построени няколко портотипа с буталови двигатели. Първите изпитателни полети били през 1937 г. Началото на войната служело като катализатор за подобряване на дизайна.

През месец декември 1944 година продължила работата над тази машина, която била предназначена като изтребител-бомбандировач, с два реактивни двигателя. Краят на войната обаче предотвратил използването на самолета срещу съюзнически цели.

Ако беше изпозван срещу Британия(които по това време биха получили предупреждение от радарите си за всеки наближаващ вражески самолет), този самолет щеше да остане напълно невидим за радарите им. Немските инженери добре осъзнавали този факт и без съмнение могат да бъдат смятани за откривателите на разработената по-късно от американците "Стелт"- система.

Технически данни:

Gotha Go 229

Екипаж
1
Дължина
7,47 м
Височина
2,81 м
Разпереност
16,76 м
Маса (празен)
4600 кг
Маса (стартова)
6912 кг
Мотор
2x турбореактивни Junkers Jumo 004B, 8,7 kN тяга
Макс. скорост
977 км/ч
Практически таван
16 000 м
Макс. полет
неизвестен
Въоръжение
4 x 30 мм оръдия
1000 кг бомби или ракети

 

Arxion © 2014