Heinkel He 111(1936 - 1945) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Heinkel He 111 бил основният тактически бомбардировач на Луфтвафе по времето на Втората Световна война. Развоят над проекта му започнал под прикритие и първоначално в плановете фигурирали само думите "цивилен транспортен самолет". През 1936 година самолетът обаче бил приет на въоръжение (Тип Heinkel He 111B с мотори Daimler-Benz 601). След производството на 300 самолети тип B следвало производството на 190 тип E с мотори Junkers Jumo 211. Най-значимиата версия била P, която била приета на въоръжение през пролетта на 1939 година и имала асиметрична предна част на корпуса (типична за по-късните модели Heinkel He 111). Общо 400 бомбардировача Heinkel He 111 P били произведени, и то в две основни версии - като бомбардировачи и като тренировъчни самолети. Производството обаче било ограничено заради приоритета за изработване на изтребители с двигателите Daimler-Benz 601. Голяма част от He 111 P-6 били престроени като влекачи безмоторни самолети. Последната версия Heinkel He 111 била H. Тя се различавала от P само по двигателите - два Junkers Jumo 211. Общо 23 типа били произведени, като постепенно били подобрявани двигателите, резервоарите и въоръжението. От приемането си на въоръжение през 1939 г. били произведени общо 6150 бомбардировача Heinkel He 111 H. Сред тях имало средни бомбардировачи (основен тип), противокорабни бомбардировачи, разузнавателни, ракетоносни и десантни самолети. Освен това били използвани и като влекачи на безмоторни самолети. Технически данни: Heinkel He 111 P-2
Heinkel He 111 H-16
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arxion © 2014 |