Heinkel He 115(1938 - 1945) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Първият от прототипите на хидроплана Heinkel He 115 полетял за пръв път през месец август 1937 година. Задачите, които He 115 трябвало да изпълнява, били най-различни - трябвало да може да изпуска торпеда, да разузнава и да изхвърля мини - за всяка от тези цели трябвало да се изработи различен тип на основния модел. Хидропланът започнал да се произвежда серийно през 1938 година. Общото производство било 137 серийни и 10 предсерийни самолета. Първият тип бил He 115 A, изработван в три версии, една от които била предназначена за износ. Следващият бил He 115 B, който имал по-здрава конструкция. И той бил използван в два главни варианта, които се разделяли в много подварианти, специализирани за отделните мисии - торпедоносци, миноноси, разузнавачи. Освен в Германия, самолетът постъпил на служба и в Великобритания и Швеция. С началото на 1940 година започнала постепенна модернизация на He 115, чието въоръжение се оказало твърде слабо срещу малки плавателни съдове. Така възникнал тип C-1, който имал фиксирано 15 мм оръдие в предната част на корпуса, до него една 7,92 мм картечница и по една фиксирана 7,92 мм картечница в задната част на двете гондоли на моторите, които трябвало да го предпазят от преследващите го изтребители. Следвали версиите C-2 с по-здрави плувки, миноносната версия C-3 и арктическата C-4. Версията He 115D била с по-мощни двигатели - два мотора BMW 801 C (1600 к. с.). Много от тези хидроплани по-късно били приспособени за предпазване на конвои. Технически данни: Heinkel He 115 B-1
Heinkel He 115 C-1
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arxion © 2014 |