Heinkel He 177 Greif(1942 - 1945) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Heinkel He 177 бил потенциално изключителен, но на практика катастрофален проект, в който германската индустрия инверстирала огромни ресурси. Бомбардировачът трябвало да се движи в огромни височини с висока скорост и с голям бомбен товар. Затова било решено да бъде оборудван с два двигателя под всяко крило, които обаче задвижвали заедно една перка. Това решение било изключително неуспешно и техническите неизправности на самолета го съпътствали през целият му развой, като една от най-сериозните било ненадейно запалване на двигателите по време на полет. Първият от осемте прототипа He 177 полетял за пръв път през месец декември 1939 година и бавното отстраняване на техническите проблеми завинило забавяне на развитието му и така пътвите серийни Heinkel He 177 A-1 и А-3 били приети на въоръжение чак през лятото на 1942 година. А-4 трябвало да бъде височинна версия на самолета, която обаче никога не навлезла в серийно производство. Затова след подобряване на версия А-3 следвала версия А-5. Тя била с укрепени крила, които трябвало да носят по-мощните сдвоени двигатели Daimler-Benz DB 610, торпедата LT 50, противокорабни управляеми ракети Hs 293 или управляеми бомби FX-1400 Fritz X. Следвали 7 типа, от He 177 A-5/R-2 до R-8, с различно въоръжение. Общо били произведени 565 самолета He 177 A-5. Следвали 6 бомбардировача He 177 A-6, които имали по-голям обхват и подсилено въоръжение. Техническите проблеми с двигателите им обаче продължавали и до края на войната много от тези бомбардировачи се връщали в базите си преди да изпълнят мисията с повреди в двигателите и дори с горящи двигатели. Технически данни: Heinkel He 177 A-1/R1 Greif
Heinkel He 177 A-5/R2 Greif
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arxion © 2014 |