Henschel Hs 129(1942 - 1945) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Henshel Hs 129 бил конструиран според изискванията на Луфтвафе, датиращо от пролетта на 1937 г., за боен изтребител (Schlachtflugzeug), който трябвало да бъде малък но тежко брониран и трябвало да осигурява директна подкрепа на наземните сили. Първият прототип на самолета полетял за пръв път през пролетта на 1939 година и имал два инверторни двигателя Argus As 410 по 465 к. с. всеки. Развитието на бойният самолет продължавало обаче бавно, тъй като машината била изключително лошо контролируема, бавна, а и освен това изгледът от пилотната кабина бил недостатъчен. Затова Hs 129 бил приет на въоръжение чак през месец април 1942 година в подобрената си версия B-1 с пленени френски мотори. Въпреки това самолетът все още имал твърде малка мощност, но с отварянето на Източния фронт били поръчани и произведени 843 самолета Henschel Hs 129 B. С по-нататъчното развитие на самолета били монтирани противотанкови оръдия. Именно тип Hs 129 B-2 носел отначало 30, но по-късно 37 мм оръдие. В началото на 1944 година тези оръдия вече не били ефективни срещу съветските танкове и затова още преди да излезнат от фабриката 25 броя Hs 129 B-2 били модифицирани на версия B-3 с 75 мм противотанково оръдие (модифицирано оръдие тип PaK 40L), намиращо се в контейнер под корпуса на самолета. Технически данни: Henschel Hs 129 B-2
Henschel Hs 129 B-3
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arxion © 2014 |