Junkers Ju 188

(1942 - 1945)

Преди избухването на Втората Световна война плановете на Junkers Ju 288 като наследник на Ju 88 все още не били завършени. През 1941 година закъснението по тези планове станало причина за развитието на преходен тип среден бомбардировач, който да замести Ju 88. Така възникнал Ju 188, чийто идеен проект бил на базата на прототипа Ju 88 B, който завършил тестовите си полети през 1940 година.

Така през 1942 на въоръжение бил приет новият среден бомбардировач Ju 188 с общо 1100 самолета произведени до края на войната в няколко версии. Основната версия била Ju 188 A - бомбардировач с два двигателя Junkers Jumo 213A с мощност 1776 к. с. Следващата версия била разузнавателна - Ju 188 D. Различно мотори били използвани в конструкцията на Ju 188 E, на чиято база възникнала разузнавателната версия F, височинно - бомбардировъчната версия S и височинно - разузнавателната версия T.

Освен това съществували още множество различни версии, които били предназначени за различни задачи, някои от тях били нощни изтребители, а други трябвало да изпълняват ролята на изтребители - прихващачи при неблагоприятни климатични условия.

Технически данни:

Junkers Ju 188 E-1

Екипаж
4
Дължина
15,06 м
Височина
4,46 м
Разпереност
22 м
Маса (празен)
9 410 кг
Маса (стартова)
14 570 кг
Мотор
BMW 801 D-2, 1700 к. с.
Макс. скорост
544 км/ч
Практически таван
10 100 м
Макс. полет
2480 км (с бомби 1500 км)
Въоръжение
2 x 13 мм картечници,
1 x сдвоена 7,62 мм картечница
1 x 20 мм оръдиe,
3000 кг бомби

 

Arxion © 2014