Junkers Ju 52

(1930 - 1945)

Самолетът Junkers Ju 52 заменил успешните транспортни самолети W 33 и W 34. Работата по дизайна на самолета започнала през 20-те години на 20-ти век, като концепцията му била изключително семпла - бил уголемен вариант на споменатите транспортни самолети. Първият прототип на Ju 52 полетял за пръв път през месец октомври 1930 година и имал само един мотор BMW VII с мощност 725 к. с.

Първите версии за серийно производство (Ju 52a и Ju 52b) били предназначени за цивилни цели и се различавали само по използваните мотори. Голяма била разликата чак при тип Ju 52/3m, който разполагал с три мотора за увеличаване на мощността и носността на машината. Именно този тип Ju 52 бил произведен в най-големи количества - общо 4850 самолета. По-голямата част от тези самолети били доставени на Луфтвафе. Това били модификациите Ju 52/3m ge и Ju 52/3m g14e.

Първоначално самолетът трябвало да служи като бомбардировач или за въздушен транспорт, но по времето на Втората Световна война Ju 52 бил използван като транспортен и десантен самолет чак до месец май 1945 година. Този самолет бил гръбнакът на транспортните сили на Луфтвафе по времето на Втората Световна война.

Технически данни:

Junkers Ju 52/3m g7e

Екипаж
3 (+ 18 войника)
Дължина
18,9 м
Височина
4,52 м
Разпереност
29,2 м
Маса (празен)
6 500 кг
Маса (стартова)
11 030 кг
Мотор
3x BMW 132 T-2, 730 к. с.
Макс. скорост
286 км/ч
Практически таван
5900 м
Макс. полет
1305 км
Въоръжение
3 x 7,92 мм картечници
1 x 13 мм картечница

 

Arxion © 2014