Junkers Ju 52(1930 - 1945) |
|||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Самолетът Junkers Ju 52 заменил успешните транспортни самолети W 33 и W 34. Работата по дизайна на самолета започнала през 20-те години на 20-ти век, като концепцията му била изключително семпла - бил уголемен вариант на споменатите транспортни самолети. Първият прототип на Ju 52 полетял за пръв път през месец октомври 1930 година и имал само един мотор BMW VII с мощност 725 к. с. Първите версии за серийно производство (Ju 52a и Ju 52b) били предназначени за цивилни цели и се различавали само по използваните мотори. Голяма била разликата чак при тип Ju 52/3m, който разполагал с три мотора за увеличаване на мощността и носността на машината. Именно този тип Ju 52 бил произведен в най-големи количества - общо 4850 самолета. По-голямата част от тези самолети били доставени на Луфтвафе. Това били модификациите Ju 52/3m ge и Ju 52/3m g14e. Първоначално самолетът трябвало да служи като бомбардировач или за въздушен транспорт, но по времето на Втората Световна война Ju 52 бил използван като транспортен и десантен самолет чак до месец май 1945 година. Този самолет бил гръбнакът на транспортните сили на Луфтвафе по времето на Втората Световна война. Технически данни: Junkers Ju 52/3m g7e
|
|||||||||||||||||||||||
Arxion © 2014 |