Messerschmitt Me 163 Komet

(1944 - 1945)

Messerschmitt Me 163 Komet бил един от най-удивителните самолети на Втората Световна война. Развитието на концепцията за пилотиран самолет с ракетни двигатели, възникнала през 30-те години на 20-ти век продължавала и по времето на Втората Световна война. Нейна кулминация било осъществяването на проекта Messerschmitt Me 163 Komet, който бил развит като изтребител-прихващач, в отговор на съюзническите бомбардировки на Германия.

Първият от 76 прототипа на този самолет полетял за пръв път още през 1941 година. Този пръв прототип имал крила във формата на стрела и нямал собствен колесник, а след излитане изхвърлял колесника си и приставал на изкарващи се от корпуса ски.

Едва след дълъг и труден развой на концепцията през месец май 1944 година Me 163 бил приет на въоръжение в ограничена бройка. Общо 300 от тези самолети били произведени до края на войната. Неговият успех обаче бил ограничен от основните му минуси - краткото време на летене с помощта на мотора (ракетното гориво се изчерпвало след няколко минути полет и след това самолетът се управлявал като безмоторен) и тенденцията на същия мотор да избухва при по-твърдо приземяване.

Технически данни:

Messerschmitt Me 163 B-1a

Екипаж
1
Дължина
5,85 м
Височина
2,76 м
Разпереност
9,33 м
Маса (празен)
1908 кг
Маса (стартова)
4310 кг
Мотор
ракетен Walter HWK 109-509A-1/2, 16,67 kN тяга
Макс. скорост
955 км/ч
Практически таван
12 000 м
Макс. полет
35,5 км
Въоръжение
2x 30 мм или 2x 20 мм оръдия

 

Arxion © 2014