Messerschmitt Me 410 Hornisse

(1942 - 1945)

Messerschmitt Me 410 бил многофункционален боен самолет, който трябвало да замести неуспешният Me 210. Проблемите с Me 210 обаче били решени тясно преди закриването на проекта и Me 410 бил развит на базата на този, в крайна сметка удивителен дизайн и използвал същите преработени аеродинамически и конструкционни решения.

Основната разлика между усъвършенстваният Me 210 и Me 410 били в конструкцията на върховете на крилата и използването на моторите Daimler-Benz DB 603A.

Първият прототип на Ме 410 полетял за пръв път през есента на 1942 година и по време на серийното производство до края на войната били произведени 1137 самолета във версиите Ме 410 А и Ме 410 B. Тип А имал три подтипа, тип B - пет. Освен това Ме 410 B се произвеждал с двигатели Daimler-Benz DB 603G. Така например B-5 бил конструиран като противокорабен торпедоносен самолет, B-7 като дневен разузнавач, B-8 бил нощен разузнавач, но всички те били все още в експериментална фаза в края на войната.

Тежките изтребители Ме 410 служели най-вече срещу съюзническите бомбардировачи и затова били оборудвани с тежки оръжия - във версия UR/R5 достигали до шест 20 мм оръдия. Най-тежко въоръжен бил Me 410 A-2/U4, който имал едно 50 мм оръдие, фиксирано в корпуса и стрелящо напред.

Технически данни:

Messerschmitt Me 410 A-1/U2

Екипаж
2
Дължина
12,48 м
Височина
4,28 м
Разпереност
16,35 м
Маса (празен)
7518 кг
Маса (стартова)
9651 кг
Мотор
2x Daimler-Benz DB 603A,
1750 к. с.
Макс. скорост
624 км/ч
Практически таван
10 000 м
Макс. полет
1670 км
Въоръжение
2 x 7,92 мм картечници,
2x 13 мм картечници
4 x 20 мм оръдия

Messerschmitt Me 410 A-1/U4

Екипаж
2
Дължина
12,48 м
Височина
4,28 м
Разпереност
16,35 м
Маса (празен)
7518 кг
Маса (стартова)
9651 кг
Мотор
2x Daimler-Benz DB 603A,
1750 к. с.
Макс. скорост
624 км/ч
Практически таван
10 000 м
Макс. полет
1670 км
Въоръжение
2x 13 мм картечници
2 x 20 мм оръдия,
1x 50 мм оръдие

 

Arxion © 2014