Messerschmitt Me 410 Hornisse(1942 - 1945) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Messerschmitt Me 410 бил многофункционален боен самолет, който трябвало да замести неуспешният Me 210. Проблемите с Me 210 обаче били решени тясно преди закриването на проекта и Me 410 бил развит на базата на този, в крайна сметка удивителен дизайн и използвал същите преработени аеродинамически и конструкционни решения. Основната разлика между усъвършенстваният Me 210 и Me 410 били в конструкцията на върховете на крилата и използването на моторите Daimler-Benz DB 603A. Първият прототип на Ме 410 полетял за пръв път през есента на 1942 година и по време на серийното производство до края на войната били произведени 1137 самолета във версиите Ме 410 А и Ме 410 B. Тип А имал три подтипа, тип B - пет. Освен това Ме 410 B се произвеждал с двигатели Daimler-Benz DB 603G. Така например B-5 бил конструиран като противокорабен торпедоносен самолет, B-7 като дневен разузнавач, B-8 бил нощен разузнавач, но всички те били все още в експериментална фаза в края на войната. Тежките изтребители Ме 410 служели най-вече срещу съюзническите бомбардировачи и затова били оборудвани с тежки оръжия - във версия UR/R5 достигали до шест 20 мм оръдия. Най-тежко въоръжен бил Me 410 A-2/U4, който имал едно 50 мм оръдие, фиксирано в корпуса и стрелящо напред. Технически данни: Messerschmitt Me 410 A-1/U2
Messerschmitt Me 410 A-1/U4
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arxion © 2014 |