Самолетите на Втората световна война

 
Германия Италия Япония Русия САЩ Великобритания
 

Германските самолети

Банери
Анкета

Arado Ar. 68 бил последният изтребител - двуплощник използван от Luftwaffe през периода от 1936 г. до 1938 г. През лятото на 1936 година той заменил старият изтребител Heinkel He 51. Двуплощникът бил със стабилна конструкция и силен мотор.

Fiesler Fi 156 Storch (Щъркел) бил един от най-удивителните самолети, създадени по времето на нацисткия режим в Германия. Неговата най-голяма сила била в приставането и излитането от малки площи - при приставане му стигали само 20 метра, при излитане - 65.

Въпреки, че Luftwaffe били предимно тактически ориентирани, през цялата Втора Световна война те използвали само два типа тактически разузнавателни самолети. Единият от тях бил двукорпусният едноплощник Focke-Wulf Fw 189 Eule (Сова) с екипаж в прекомерно остъклената средна гондола.

Dornier Do 18 бил конструиран като военноморски разузнавателен самолет със среден обхват с цел да замени остарялият Dornier Wal 33 като морски пощенски самолет за компанията Deutsche Lufthansa.

През 1936 година започнала работата над конструкцията на хидроплана Arado Ar 196, който по-късно станал основен самолет, използван на катапултите на бойните кораби на Kriegsmarine.

Първият от прототипите на хидроплана Heinkel He 115 полетял за пръв път през месец август 1937 година. Задачите, които He 115 трябвало да изпълнява, били най-различни - трябвало да може да изпуска торпеда, да разузнава и да изхвърля мини.



Messershmitt Bf-109 бил най-многобройният изтребител във Luftwaffe с над 30 000 броя произведени преди и по време на Втората Световна война. Той бил отговор на изискването за изработване на едноплощен изтребител за германските ВВС.

Focke-Wulf Fw 190 бил единственият германски изтребител приет на въоръжение и произвеждан масово по време на Втората Световна война. Първият прототип Fw 190 полетял за пръв път през месец юни 1939 година.

Heinkel He 219 Uhu (Бухал) бил най-успешният нощен изтребител в Луфтвафе. Въпреки своите изключителни качества самолетът се произвеждал само в малки бройки.

Henshel Hs 129 бил конструиран според изискванията на Луфтвафе, датиращо от пролетта на 1937 г., за боен изтребител (Schlachtflugzeug), който трябвало да бъде малък но тежко брониран и трябвало да осигурява директна подкрепа на наземните сили.

Messerschmitt Bf 110 бил тежък изтребител, който се произвеждал през цялата Втора Световна война с общо около 6000 произведени самолета.

Messerschmitt Me 410 бил многофункционален боен самолет, който трябвало да замести неуспешният Me 210. В крайна сметка бил използван най-вече като тежък изтребител срещу съюзническите бомбардировачи

Junkers Ju 87 с своите крила във формата на W, здравото си шаси и типичната сирена при пикиране станал символ на успехите на германската армия през първите години на Втората Световна война.

Junkers Ju 88 бил един от най-многостранно използваните самолети на Втората Световна война. Първоначално проектиран като бърз и пикиращ бомбардировач, първият прототип на Ju 88 полетял за пръв път през месец декември 1936 година.

Преди избухването на Втората Световна война плановете на Junkers Ju 288 като наследник на Ju 88 все още не били завършени. Затова бил проектиран преходен тип среден бомбардировач, който да замести Ju 88. Така възникнал Ju 188, чийто идеен проект бил на базата на прототипа Ju 88 B.

Heinkel He 111 бил основният тактически бомбардировач на Луфтвафе по времето на Втората Световна война. Развоят над проекта му започнал под прикритие и първоначално в плановете фигурирали само думите "цивилен транспортен самолет". През 1936 година самолетът обаче бил приет на въоръжение

Самолетът Dornier Do 17 бил конструиран като бърз пощенски самолет за Deutsche Lufthansa и първият му полет бил през 1934. Първоначалните изпитания обаче довели до отказа му за тази роля и постепенно 13 прототипа на самолета били тествани като бързи бомбардировачи.

Junkers Ju 86 бил проектиран като среден бомбардировач. Първите две серийни версии Ju 86D и Ju 86E били приети на въоръжение през пролетта на 1936 година и се различвали само по моторите, версия Е имала мотори BMW 132 с мощност от 810 к. с.

Първоначално проектиран за експорт, Dornier Do 215 бил подобрена версия на Dornier Do 17K. От този тип били произведени общо 112 бомбардировача, от които 4 били продадени на Унгария, а 2 на СССР.

Dornier Do 217 бил тежък бомбардировач, който бил практически само по-голяма версия на средния бомбардировач Dornier Do 215. Първият полет на новия самолет бил през 1938 година.

Heinkel He 177 бил потенциално изключителен, но на практика катастрофален проект, в който германската индустрия инверстирала огромни ресурси. Бомбардировачът трябвало да се движи в огромни височини с висока скорост и с голям бомбен товар.

Focke-Wulf Fw 200 Condor бил самолет за далечно разузнаване, който по времето на Втората Световна война търсел вражеските конвои и сам ги нападал, или навеждал група подводници към местоположението им.

Самолетът Junkers Ju 52 заменил успешните транспортни самолети W 33 и W 34. Работата по дизайна на самолета започнала през 20-те години на 20-ти век, като концепцията му била изключително семпла - бил уголемен вариант на споменатите транспортни самолети.

Gotha Go 244 бил моторизирана версия на безмоторните Go 242. Прототипът на самолета бил изпробван постепенно с по-слаби немски или с пленени руски или френски двигатели.

Messerschmitt Me 163 Komet бил един от най-удивителните самолети на Втората Световна война. Развитието на концепцията за пилотиран самолет с ракетни двигатели, възникнала през 30-те години на 20-ти век продължавала и по времето на Втората Световна война.

Messerschmitt Me 262 без съмнение бил най-добре проектираният боен самолет за Втората Световна война. Концепцията за направата на изтребител с турбореактивен двигател била изключително напредничава за времето си. Развитието на самолета обаче било продължено заради недостатъчно мощните двигатели.

Arado Ar 234 Blitz бил единственият бомбардировач с реактивни двигатели, който участвал в бой през Втората Световна война и като такъв бележи преломен момент в историята на военната авиация.

Уникалният външен вид на самолета Dornier Do 335 се дължи на иновативната идея за използване на преден и заден двигател, поместени в един корпус. Изтребителят бил изключително компактен и бърз.

Heinkel He 162 бил еднo от най-невероятните творения на германската инженерна мисъл. В условията на разрушение и приближаващият се край на войната, германските инженери успяли само за 69 дни да създадат проект и да проведат първият полет на новия ракетен самолет на Луфтвафе.

Gotha Go 229 бил първият самолет с реактивни двигатели тип "летящо крило". В историята на авиацията той заслужава специално място заедно с реактивните самолети Me 262 и Me 163, тъй като бележи преломен момент в историята на самолетостроенето.

Други сайтове | Анкета | Банери | © 2014 Arxion

Web Counter
Web Counter